Zmiana usytuowania radia w komunikowaniu politycznym

No Thumbnail Available
Date
2018
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Wydawnictwo KUL
Abstract
Celem głównym monografii było wskazanie, na przykładzie polskiej radiofonii, przede wszystkim radiofonii publicznej, obecnego usytuowania radia w komunikowaniu politycznym, natomiast celem pomocniczym zdiagnozowanie czynników wpływających na zmianę umiejscowienia radia w komunikowaniu politycznym. W pracy zdefiniowano terminy „audytywne komunikowanie polityczne” i „polityczna strategia komunikacyjna w obszarze komunikowania audytywnego”, zaprezentowano autorską typologię właściwą dla audytywnego komunikowania politycznego, a także wykazano zmiany usytuowania radia w komunikowaniu politycznym w jego trzech obszarach: radia jako instrumentu propagandy, medium informacji politycznej i instrumentu wyborczego.
The main goal of the monograph was to show, using the example of Polish radio broadcasting, first of all public radio, the present position of radio in public communication, the secondary objective being to diagnose the factors that have an impact on the change of the place of radio in political communication. The study defines the terms “auditive political communication” and “political communication strategy in the field of auditive communication”, presents the author’s original typology specific to auditive political communication, and demonstrates the changes in the place of radio in political communication in its three areas: radio as a propaganda instrument, as the medium of political information, and as an election instrument.
Description
Keywords
audytywne komunikowanie polityczne, radio, radiofonia publiczna, nieodpłatne audycje wyborcze, auditive political communication, radio, public radio, free election broadcasts
Citation
ISBN
978-83-8061-556-4