Materiały dydaktyczne (WNS)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Materiały dydaktyczne (WNS) by browse.metadata.rights "Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska"
Now showing 1 - 14 of 14
Results Per Page
Sort Options
- ItemActivités ludiques et jeux pour enfants d’après les indications du bienheureux Edmond Bojanowski(Wydawnictwo Werset, 2022) Opiela, Maria LoyolaBlessed E. Bojanowski's notes are used as a source for 46 games and plays, selected and adapted for contemporary audiences with the use of modern media technologies. Detailed outlines of skills that are practised and lists of necessary resources are provided in the descriptions and instructions for movement, fitness and manipulation games and plays. The video version of the material is developed by the KUL University Media Centre. These methodological materials can prove instrumental in enhancing pedagogical practices aimed at the optimal development of a child’s psychomotor skills, health and physical fitness, education and interpersonal relations. Due to their socio-cultural value, the games and plays can be used for innovative activities in education, intergenerational and intercultural integration.
- ItemDas Vorschulprogramm nach dem pädagogischen Konzept des seligen Edmund Bojanowski(Wydawnictwo Werset, 2023) Opiela, Maria Loyola; Kaput, Małgorzata; Piekarz, Edyta; Kornobis, Agnieszka; Zymróz, Zofia; Chudzik, StanisławaDas Ziel des Vorschulprogramm nach dem pädagogischen Konzept des seligen Edmund Bojanowski ist die ganzheitliche Erziehung und volle Entfaltung des Kindes in Bezug auf das christliche Wertesystem und die Bereitstellung für Lehrer, deren Erziehungsziele mit diesem Programm übereinstimmen. Als vollständige Beschreibung der erzieherischen und didaktischen Aufgaben orientiert sich dieses Programm an der Person des Kindes, wobei die Individualität des Kindes, seine spezifische Entwicklung, seine Betreuungsbedürfnisse und die gesamte Geschichte seiner bisherigen soziokulturellen Erfahrungen berücksichtigt werden. Die erzieherische, betreuende und didaktische Arbeit des Lehrers ist integraler Bestandteil des Programms. Die Erziehungs-, Lehr- und Betreuungsinhalte für die einzelnen Bereiche der kindlichen Entwicklung sind auf der Grundlage spezifischer Zielsetzungen entwickelt worden. Das Programm kann als leitendes oder begleitendes Programm in verschiedenen Arten von Kindergärten, Kinderbetreuungseinrichtungen und in der Heimerziehung eingesetzt werden, wobei die Entwicklungsbedürfnisse und -möglichkeiten des Kindes berücksichtigt werden.
- ItemGames and Plays based on the notes of Blessed Edmund Bojanowski(Wydawnictwo Werset, 2022) Opiela, Maria LoyolaBlessed E. Bojanowski's notes are used as a source for 46 games and plays, selected and adapted for contemporary audiences with the use of modern media technologies. Detailed outlines of skills that are practised and lists of necessary resources are provided in the descriptions and instructions for movement, fitness and manipulation games and plays. The video version of the material is developed by the KUL University Media Centre. These methodological materials can prove instrumental in enhancing pedagogical practices aimed at the optimal development of a child’s psychomotor skills, health and physical fitness, education and interpersonal relations. Due to their socio-cultural value, the games and plays can be used for innovative activities in education, intergenerational and intercultural integration.
- ItemGry i zabawy według notatek bł. Edmunda Bojanowskiego(Wydawnictwo Werset, 2022-02-10) Opiela, Maria LoyolaNa podstawie notatek bł. E. Bojanowskiego zostało wybrane i opracowane 46 gier i zabaw z wykorzystaniem współczesnych możliwości technicznych. Opisy gier i zabaw ruchowych, sprawnościowych i manipulacyjnych zawierają wskazania, co ćwiczą oraz materiały potrzebne do ich przeprowadzenia. Ich wersja filmowa została opracowana przez Uniwersyteckie Centrum Medialne KUL. Te materiały metodyczne zastosowane w praktyce mogą służyć jak najpełniejszemu rozwojowi psychomotoryki dziecka, jego zdrowiu i sprawności fizycznej, wychowaniu oraz budowaniu relacji międzyosobowych. Ze względu na społeczno-kulturowy walor aplikacji gier i zabaw można je wykorzystać dla innowacji działań w edukacji, integracji międzypokoleniowej i międzykulturowej.
- ItemJak nauczać zdalnie i nie zwariować część II: Godzenie ról(Uniwersytet Otwarty, 2020-12) Torój, MałgorzataFilm jest częścią szkolenia "Jak nauczać zdalnie i nie zwariować – czyli jak zarządzać sobą w procesie nauczania w dobie pandemii". Nagranie zostało przygotowane przez dr Małgorzatę Torój, pracownika Wydziału Nauk Społecznych KUL.
- ItemJogos e brincadeiras Proposta do Edmundo Bojanowski(Wydawnictwo Werset, 2022) Opiela, Maria LoyolaSeguindo as notas do beato Edmundo Bojanowski, 46 jogos e brincadeiras foram selecionados e desenvolvidos utilizando possibilidades técnicas modernas. As descrições dos jogos e brincadeiras de movimento, fitness e manipulação incluem indicações sobre o que eles exercem e os materiais necessários para realizá-los. Uma versão em vídeo destes foi desenvolvida pelo Centro Audiovisual da Universidade KUL. Quando colocados em prática, estes materiais metodológicos podem servir ao desenvolvimento psicomotor de uma criança, sua saúde e aptidão física, educação e a construção de relações interpessoais. Devido ao valor sócio-cultural das aplicações do jogo, elas podem ser usadas para inovação de atividades na educação, integração intergeracional e intercultural.
- ItemJuegos y diversiones según los apuntes del beato Edmundo Bojanowski(Wydawnictwo Werset, 2022) Opiela, Maria LoyolaSobre la base de las notas del beato E. Bojanowski, se han seleccionado 46 juegos y diversiones y se los han desarrollado, utilizando las posibilidades de técnicas modernas. Las descripciones de los juegos de movimiento, aptitud y manipulación incluyen indicaciones sobre lo que practican y los materiales necesarios para realizarlos. Su versión cinematográfica ha sido realizada por el Centro Universitario de Medios de Comunicación de la KUL. Estos materiales metodológicos, puestos en práctica, pueden servir para desarrollar al máximo la psicomotricidad del niño, su salud y su forma física, la educación y la construcción de relaciones interpersonales. Debido al valor sociocultural de aplicación de los juegos y diversiones, pueden ser utilizados ellos para actividades innovadoras en la educación y la integración intergeneracional e intercultural.
- ItemO Programa de educação pré-escolar de acordo com a concepção pedagógica do Bem-Aventurado Edmundo Bojanowski(Wydawnictwo Werset, 2022-05) Opiela, Maria Loyola; Kaput, Małgorzata; Piekarz, Edyta; Kornobis, Agnieszka; Zymróz, Zofia; Chudzik, StanisławaO objetivo do Programa de Educação Pré-Escolar de acordo com a concepção pedagógica do Bem-Aventurado Edmundo Bojanowski é a educação integral e o pleno desenvolvimento da criança à luz dos valores cristãos bem como capacitar os professores que têm seus objetivos educacionais convergentes com ele. Como descrição completa das tarefas educativas e didáticas, é orientado para a pessoa da criança, levando em conta sua individualidade, a especificidade do seu desenvolvimento, as necessidades de atenção e todo o histórico das suas experiências socioculturais. A parte integrante do programa consiste nas tarefas educativas e didáticas do professor. O conteúdo educacional didático e assistencial de cada uma das áreas foi elaborado levando em conta os propósitos específicos. O programa pode ser implementado como programa principal ou de apoio em diferentes tipos de pré-escolas, centros de dia e no ensino doméstico, tendo em conta as necessidades e oportunidades de desenvolvimento da criança.
- ItemOpowiadania według notatek bł. Edmunda Bojanowskiego(Wydawnictwo Werset, 2022-02-10) Opiela, Maria LoyolaPublikacja zawiera 69 powiastek, bajek, legend, opowiadań wybranych z notatek bł. E. Bojanowskiego oraz ich wersję foniczną. Opublikowane pod wspólnym tytułem "Opowiadania..." zostały nagrane przez aktorów lubelskich teatrów oraz udostępnione w wersji elektronicznej. Można je wykorzystać w zajęciach z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Bojanowski zwracał uwagę na to, by używane w sposób harmonijny, wzmacniały rozwój umysłowy i duchowy osoby w wymiarze moralnym, religijnym. Publikacja zawiera także płytę DVD z nagranymi tekstami opowiadań.
- ItemRadzenie sobie z emocjami(Uniwersytet Otwarty, 2020-12) Torój, Małgorzata
- ItemSkrypt dydaktyczny: „Psychologia rozwojowa człowieka dorosłego – wybrane zagadnienia”(2023) Dacka, MonikaCelem niniejszego opracowania jest przedstawienie specyfiki rozwoju człowieka dorosłego. Zaprezentowanie pewnych cech w rozwoju osób w okresie wczesnej, średniej i późnej dorosłości. Ukazanie różnorodności w zakresie myślenia i rozumowania osób dorosłych. Przedstawione zostaną specyficzne kryzysy występujące w okresie wczesnej, średniej i późnej dorosłości. Istotnym elementem opracowania jest również przedstawienie teorii dezintegracji pozytywnej. Ukazanie specyfiki przeżywania żałoby i jej etapów w życiu człowieka.
- ItemИгры и забавы. Oснованo на заметках блаженного Эдмунда Бояновского(Wydawnictwo Werset, 2022) Opiela, Maria LoyolaНа основе записей блж. Е. Бояновского отобраны и разработаны 46 игр и забав с использованием современных технических возможностей. Описания подвижных, физкультурных и манипуляционных игр и забав включают указания на то, что они отрабатывают, и материалы, необходимые для их выполнения. Их киноверсия была разработана Медиацентром университета КУЛ. При применении на практике эти методические материалы могут служить для наиболее полного развития психомоторики ребенка, его здоровья и физической подготовки, обучения и построения межличностных отношений. Благодаря социокультурной ценности игр и игровых приложений, они могут быть использованы для инновационной деятельности в сфере образования, межпоколенческой и межкультурной интеграции.
- ItemПрограма дошкільного навчання відповідно до педагогічної концепції блж. Едмунда Бояновського(Wydawnictwo Werset, 2022) Opiela, Maria Loyola; Kaput, Małgorzata; Piekarz, Edyta; Kornobis, Agnieszka; Zymróz, Zofia; Chudzik, StanisławaМетою Програми дошкільного навчання відповідно до педагогічної концепції блж. Е. Бояновського є інтегральна освіта і всебічний розвиток дитини відповідно до християнської системи цінностей та її поширення поміж вихователями, для яких цілі навчання збігаються з цією програмою. Програма дошкільного навчання ‒ як повний опис навчально-виховних завдань ‒ зорієнтована на особистість дитини з урахуванням її індивідуальності, специфіки розвитку, потреб у догляді та усієї історії її соціально-культурного досвіду. Її невід’ємною частиною є навчальна, виховна і доглядова праця вчителя. Навчально-виховні та опікунські теми до кожної сфери спираються на конкретні завдання. Програма може бути реалізована як провідна або допоміжна в різних типах дитячих садків, центрів по догляду за дітьми та у вихованні дітей вдома з урахуванням потреб та можливостей розвитку дитини.
- ItemІгри та розваги. За нотатками Бл. Едмунда Бояновського(Wydawnictwo Werset, 2022) Opiela, Maria LoyolaНа основі записок бл. Е. Бояновського було відібрано та розроблено 46 ігор та забав із використанням сучасних технічних можливостей. Описи рухливих, розвиваючих і мануальних ігор містять вказівки на те, що вони вдосконалюють, і матеріали, необхідні для їх виконання. Їх кіноверсію розробив Університетський медіа-центр Люблінського католицького університету. Ці методичні матеріали, використані на практиці, можуть якнайповніше сприяти розвитку психомоторики, здоров'я та фізичної підготовки дитини, вихованню та побудові міжособових зв'язків. Завдяки соціокультурній цінності додатків ігор та забав, їх можна використовувати для інноваційної діяльності в освіті, міжпоколінній та міжкультурній інтеграції.