Wychowanie integralne w szkole salezjańskiej

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Werset
Abstract
W artykule podjęto ogólną refleksję nad problemem integralnego wychowania w szkole salezjańskiej, co wydaje się ze wszech miar społecznie i pedagogicznie potrzebne z kilku powodów. Po pierwsze, namysł taki umożliwia lepsze zrozumienie tego, co szkoła salezjańska wnosi do współczesnej edukacji. Po drugie, może stać się to źródłem inspiracji dla ponownego przemyślenia niektórych aspektów pracy współczesnej szkoły. Po trzecie, pozwala ukazać aktualność i wartość poszczególnych elementów integralnego systemu wychowawczego szkoły salezjańskiej. Po czwarte, uczy pokory i skromności w zgłaszaniu nowych postulatów dotyczących reorganizacji procesu edukacji i wychowania. Po piąte, może stanowić zachętę do opracowania naukowej syntezy minionego i współczesnego dorobku edukacyjnego szkoły salezjańskiej w zakresie kształcenia i wychowania.
In the article, a general reflection on the problem of the integral education in Salesian school has been undertaken which seems to be socially and pedagogically necessary for several reasons. Firstly, such a designation provides a better understanding of what Salesian school brings to contemporary education. Secondly, it might become a source of inspiration to a renewed consideration of certain aspects of contemporary school work. Thirdly, it allows to present the timeliness and value of particular elements of the integral education system of Salesian school. Fourthly, it teaches humility and modesty in submitting new postulates concerning reorganization of the education and upbringing process. Fifthly, it might constitute an incentive to elaborate a scientific synthesis of the past and contemporary educational achievements of Salesian school in the range of formation and education.
Description
Keywords
wychowanie integralne, szkoła salezjańska, ks. Bosko, młodzież, integral education, Salesian school, fr. Bosko, youth
Citation
W kręgu integralnego wychowania. Refleksja teologiczno-pedagogiczna, red. M. L. Opiela, K. Braun, Lublin 2017, s. 127-146
ISBN
978-83-65713-25-4