Kategoria ogólności w pedagogice. Uwagi metodologiczne

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019-03-21
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Artykuł ma charakter metateoretyczny oraz metodologiczny i dotyczy języka pedagogiki. Przedmiotem artykułu jest użycie kategorii „ogólność” w pedagogice. Analizie poddane zostały terminy i pojęcia: „ogólny”, „ogólna”, „ogólne” oraz funkcje, jakie pełnią na terenie pedagogiki. Tekst składa się z dwóch części. W pierwszej zamieszczone zostały analizy etymologiczne i semantyczne dotyczące analizowanych terminów, w drugiej uwagi odnoszące się do wybranych problemów, jakie generuje zastosowanie kategorii ogólności w pedagogice. Teksty nie jest systematycznym wykładem, lecz zbiorem uwag dotyczących podjętego przedmiotu badań.
Description
Keywords
pedagogika, pedagogika ogólna, wychowanie, metodologia, metateoria pedagogiki
Citation
„Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika" 2018, nr XXXVI/2, s. 41-58.
ISBN