Uwarunkowania osiągnięć młodych kobiet – związek poczucia własnej skuteczności z osiągnięciami akademickimi

Loading...
Thumbnail Image
Date
2016
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
Abstract
W artykule została podjęta próba określenia uwarunkowań osiągnięć u studentek. Celem była analiza związku pomiędzy poczuciem własnej skuteczności a osiągnięciami akademickimi. Za istotny problem związany z postawionym celem uznano spadek jakości kształcenia, na który mogą mieć wpływ różne czynniki, takie jak: upowszechnienie edukacji, dostępność materiałów, jak i dostosowanie do potrzeb rynku. Do wyjaśnienia problemu użyto wyników badań własnych przeprowadzonych na grupie 120 studentek 4 roku studiów jednolitych magisterskich. Do badania użyto Ankiety i Skali Uogólnionej Własnej Skuteczności (GSES). Zaprezentowane wyniki wskazują na brak związku pomiędzy poczuciem własnej skuteczności a osiągnięciami akademickim
The aim was to analyze the relationship between the sense of selfefficacy and academic achievement. An important problem with the stated goal was decline in the quality of education, which may be affected by various factors, such as the dissemination of education, availability of materials, and adapt to work needs. In this study participoted of 120 students of the fourth year of studies, uniform master aged 22-26. The study used surveys and Generalized Self-Efficacy Scale (GSES). These results indicate no association between the sense of selfefficacy and academic achievement.
Description
Keywords
uwarunkowania osiągnięć, edukacja młodych kobiet, osiągnięcia akademickie, własna skuteczność, conditioning of results, young women education, academic results, self-efficacy
Citation
"Edukacja dorosłych", 2016, T. 75, nr 2, s. 105-115
ISBN