Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12153/1686
Title: Meta-subject research in Polish pedagogy. Introduction to the subject matter
Authors: Magier, Piotr
Keywords: badania metaprzedmiotowe, pedagogika, geneza badań metaprzedmiotowych, typy badań metaprzedmiotowych, funkcje badań metaprzedmiotowych; meta-subject research, pedagogy, genesis of meta-subject research, types of meta-subject research, functions of meta-subject research
Issue Date: 1-Jun-2020
Publisher: Forum Pedagogiczne, 2020, T. 10/1, s. 227-237.
Citation: https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/article/view/6486/6057
Abstract: Artykuł ma charakter wprowadzający, elementarny. Jego celem jest problemowa analiza wybranych aspektów dorobku pedagogiki w zakresie badań metaprzedmiotowych. Poruszone w nim zostały zagadnienia dotyczące genezy badań metaprzedmiotowych, ich definiowania, typologizacji, funkcji oraz krytyki.
The article is introductory, elementary. Its purpose is problem analysis of selected aspects of the achievements of pedagogy in the field of meta-subject research. It addresses issues related to the genesis of meta-subject research, its definition, typologization, function and criticism.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12153/1686
DOI: 10.216997/fp.2020.1.17
Appears in Collections:Artykuły naukowe (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Magier_Meta-subject_research_in_Polish_pedagogy2.pdf266,98 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons