Roczniki Pedagogiczne

Permanent URI for this community

“Roczniki Pedagogiczne” (są kontynuacją “Roczników Nauk Społecznych” wychodzących jako zeszyt nr 2: Pedagogika, od 1973 r.), od 2012 ukazuje się kwartalnie, jest pedagogicznym czasopismem akademickim, które stawia sobie za cel zamieszczanie aktualnych, oryginalnych, empirycznych i teoretycznych wyników badań w poszczególnych obszarach nauk o wychowaniu i promuje nowe oraz kreatywne osiągnięcia metodologii pedagogicznej i metodyki pracy wychowawczej.

Czasopismo oferuje artykuły w zakresie czterech obszarów badań pedagogicznych właściwych czterem zeszytom poświęconym kolejno:

1/ teorii oraz historii wychowania i myśli pedagogicznej;
2/ edukacji i pedagogice szkolnej oraz dydaktyce;
3/ pedagogice specjalnej, pedagogice resocjalizacyjnej i prewencyjnej oraz psychopedagogice;
4/ pedagogice opiekuńczej, pedagogice rodziny i pedagogice społecznej.

Zeszyty Czasopisma ukazują się  co kwartał każdego roku zgodnie z numeracją.

Czasopismo zamieszcza osiągnięcia naukowe czterech rodzajów: 

1/ oryginalne artykuły o charakterze zarówno empirycznym jak i teoretycznym;
2/ sprawozdania i komunikaty;
3/ recenzje;
4/ polemiki, zawierające pytania do tekstów autorów oraz odpowiedzi i wyjaśnienia autorów.

“Roczniki Pedagogiczne” stosują obiektywne kryteria oceny naukowej tekstów autorów w nich piszących. Czasopismo jest adresowane do pracowników naukowych i studentów w wymienionych obszarach pedagogicznej teorii i praktyki oraz przedstawicieli pokrewnych dyscyplin i dziedzin wiedzy. Są też akceptowane teksty w językach obcych, które są recenzowane i poddawane ocenie przez recenzentów reprezentujących ich oryginalne języki.

Roczniki Pedagogiczne/Annals of Pedagogies is a pedagogical academic journal publishing topical, original, empirical and theoretical research results in individual areas of educational sciences. It promotes novel and creative developments in pedagogical methodology and methods of educational work.

The journal accepts articles in four areas of pedagogical research relevant to four fascicles devoted to:

1) The theory and history of education, philosophy of education, and pedagogical thought.
2) Education and school pedagogy and didactics.
3) Special pedagogy, resocialisation and preventive pedagogy, and psychopedagogy.
4) Care, family, and social pedagogy.

The journal publishes scholarly achievements of four types: a) original articles of both empirical and theoretical nature; b) reports and communications; c) reviews.

The Annals applies objective criteria of scholarly evaluation of submitted texts. It is addressed to researchers and students in the above-mentioned pedagogical areas of theory and practice and representatives of related disciplines and fields of knowledge.

The journal accepts texts in Polish, English, French, German, Italian, and Slovak.

The Journal is published quarterly each year according to the numbering (issued in March, June, September, and December).

Redaktor Naczelny:
Ks. Marian NOWAK (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)

Zastępca Redaktora Naczelnego:
Andrzej ŁUCZYŃSKI SDB (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)

ISSN: 2080-850X
e-ISSN: 2544-5243
DOI: 10.18290/rped

News

Kontakt:
Katolicki Uniwersytet Lubelski
Jana Pawła II
Redakcja Roczników Pedagogicznych
Al. Racławickie 14
20-950 Lublin, Poland
Główna osoba do kontaktu:
Marek Jeziorański
Katolicki Uniwersytet Lubelski
Jana Pawła II
marek.jezioranski@kul.pl

Browse