Audytywna reklama wyborcza jako narzędzie komunikowania politycznego

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Wydawnictwo SGGW
Abstract
Audytywna reklama wyborcza, w tym reklama radiowa, to narzędzie komunikowania politycznego posiadające zarówno zalety, jak i wady. Zaletą jest możliwość komunikowania się z wyborcami w ramach nieodpłatnych audycji wyborczych w Polskim Radiu i rozgłośniach regionalnych, a także to, iż ten typ reklamy jest odbierany przez słuchaczy jako mniej irytujący od reklamy telewizyjnej. Wadami tego narzędzia są: ograniczenia dotyczące percepcji przekazu jedynie do słuchu, sposób odbioru nośnika medium ograniczający się często do tła dla innych czynności i nie najlepsze godziny nieodpłatnych audycji wyborczych w publicznym radiu. Mimo wad tego narzędzia należy pamiętać, iż rezygnacja z jego zastosowania może zwiększyć szanse przeciwników i oddalić sukces wyborczy. Zaledwie niewielki odsetek społeczeństwa deklaruje, że w ogóle nie słucha radia, zatem nikt, komu zależy na sukcesie wyborczym, nie powinien rezygnować z reklamy audytywnej.
Auditory election advertising, including radio advertising, is a tool of political communication which has both advantages and disadvantages. The advantage is that of a possibility to communicate with voters as part of free of charge election broadcasts on Polish Radio and regional radio stations, and also the fact that this type of advertising is perceived by listeners as less irritating than TV advertising. The disadvantages of this tool are: the limitations concerning the perception of a broadcast merely to hearing, the way of perception of the means of medium being often limited to the background to other activities, and not the most favourable time of free of charge election broadcasts on public radio. Despite the disadvantages of this tool, it should be remembered that abandoning its use may increase the opponents’ chances and make the election success distant. Only a small percentage of society acknowledges that they do not listen to the radio at all, and therefore nobody who cares about election success should abandon auditory advertising.
Description
Keywords
audytywna reklama wyborcza, komunikowanie polityczne, auditory election advertising, political communication
Citation
Komunikacja społeczna : tendencje, problemy, wyzwania, red. M. Podkowińska, Warszawa 2014, s. 31-40
ISBN