Eksperyment medialny w kształceniu kompetencji dziennikarskich

Loading...
Thumbnail Image
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Towarzystwo Naukowe KUL, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Abstract
Artykuł przedstawia koncepcję eksperymentu medialnego jako narzędzia wpierającego rozwój kompetencji dziennikarskich. Opiera się na założeniu, że praca we współczesnych mediach wymaga nie tylko podstawowych umiejętności warsztatowych, ale także twórczych rozwiązań w zakresie nowych form przekazu i organizacji treści. Formą kształcenia umiejętności kreatywnych jest eksperyment medialny polegający na realizacji nieschematycznego zadania dziennikarskiego. Artykuł zawiera opis tak zaaranżowanej sytuacji dydaktycznej, zakładane efekty oraz przykładowe realizacje. Prezentowana koncepcja stanowi wprowadzenie do dalszych badań aplikacyjnych.
This paper presents the conceptual framework of a media experiment as a journalism education tool. It is driven by the thesis that professional engagement in contemporary media not only requires primary practical skills but also creativity to the extent of novel media and content structure. The media experiment that entails performance of an original journalistic task is a form of teaching creative skills. This paper contains the description of the educational programme arranged for within the framework of the said media experiment, outputs, and exemplified performance. The construct at issue constitutes the introduction for further applied research.
Description
Keywords
dziennikarstwo, kreatywność, kompetencje, eksperyment medialny, dydaktyka dziennikarstwa, journalism, creativity, skills, media experiment, journalism educationmedia experiment, journalism education
Citation
"Roczniki Nauk Społecznych", 2020, Vol. 48, nr 4, s. 27-38
ISBN