Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych

Loading...
Thumbnail Image
Date
2009
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ITE-PIB w Radomiu i APS w Warszawie
Abstract
Jednym z głównych założeń pedagogiki porównawczej jest badanie podobieństw i różnic zachodzących pomiędzy różnymi systemami wychowania oraz nauczania, jak również różnic i podobieństw w szkolnictwie i innych sytuacjach wychowawczo-oświatowych w wielu krajach. W artykule Autorka podejmuje zagadnienie równoważności badanych grup młodzieży na przykładzie prowadzonych badań w Polsce i we Francji. Zamieszcza także analizę struktury wykształcenia rodziców respondentów polskich i francuskich.
One of the main assumptions of comparative pedagogy is to study the similarities and differences between different education and teaching systems, as well as the differences and similarities in education and other educational and situations in many countries. In the article, the author addresses the issue of the comparative of the studied youth groups on the example of research conducted in Poland and in France. Article it also includes an analysis of the education structure of the parents of Polish and French respondents.
Description
Keywords
Badania porównawcze, komparatystyka, wykształcenie rodziców, uwarunkowania badań porównawczych., Comparative research, parents' education, determinants of comparative research.
Citation
Badanie – dojrzewanie – rozwój, red. F. Szlosek, ITE-PIB w Radomiu i APS w Warszawie, Warszawa-Radom 2009, ss. 194-214.
ISBN