"Roczniki Pedagogiczne", 2022, Vol. 14(50), nr 4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing "Roczniki Pedagogiczne", 2022, Vol. 14(50), nr 4 by Subject "Family in crisis situation"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemNiestandardowe formy wsparcia rodziny dysfunkcjonalnej(Towarzystwo Naukowe KUL, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2022) Kromolicka, BarbaraWspółcześnie w zakresie wsparcia rodziny znajdującej się w sytuacji problemowej-kryzysowej stosowanych jest wiele rozwiązań – od systemowej pomocy społecznej, asystentury rodzin po działania terapeutyczne. Ciężar odpowiedzialności za wsparcie rodzin w kryzysie, a w nich dzieci przyjmują instytucje państwowe, czy też coraz częściej organizacje pozarządowe, które jednak działają w oparciu o już utrwalone w pomocy społecznej formy wsparcia. Szansę na efektywne wsparcie należy jednak upatrywać w działaniach, które dostrzegają potencjał rodziny i jej zdolność przy ukierunkowanym wsparciu do samoorganizowania się. W podejście takie wpisuje się wsparcie oferowane dzięki coraz bardziej zapominanej Konferencji Grupy Rodzinnej oraz jeszcze mało rozpowszechnionej w pomocy społecznej Rodziny Wspierającej.