Review of European and Comparative Law, 2020, Vol. 43, No. 4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Review of European and Comparative Law, 2020, Vol. 43, No. 4 by Subject "mediacja"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemProcedure for Out of Court Settlement of Consumer Disputes before the Passenger Ombudsman(Wydawnictwo KUL, 2020-12-11) Zawacka-Klonowska, DominikaUchwalenie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/11/UE z 21.05.2013 r. w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21.05.2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE miało na celu umożliwienie konsumentom rozstrzyganie sporów z przedsiębiorcami z wykorzystaniem alternatywnych metod ich rozwiązywania. By zapewnić konsumentom realizację praw przyznanych im przez prawo unijne, w drodze implementacji rozporządzeń doszło do zmiany ustawy z dnia 3.07.2003r. – Prawo lotnicze (tj. Dz.U. z 2019r., poz. 1580), na mocy której powstała instytucja Rzecznika Praw Pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, który jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich między pasażerem a przewoźnikiem lotniczym, organizatorem turystyki albo sprzedającym bilety lotnicze, wpisanym do rejestru podmiotów uprawnionych . Niniejsze opracowanie ma na celu zaprezentowanie regulacji prawnej dotyczącej postępowania przed Rzecznikiem, ze wskazaniem pozycji ustrojowej Rzecznika Praw Pasażerów oraz jego zespołu.