Książki/rozdziały (WNS)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Książki/rozdziały (WNS) by Subject "2015 elections"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemBeata Szydło vs Ewa Kopacz, Elżbieta Kruk vs Joanna Mucha – kampania kobiet(Wydawnictwo KUL, 2016) Łukasik-Turecka, AgnieszkaKampanię parlamentarną w Polsce w 2015 roku nazwano kampanią kobiet. Największe partie postawiły kobiety na pierwszym planie. Celem artykułu jest ukazanie specyfiki parlamentarnej kampanii wyborczej z 2015 roku z punktu widzenia walki między kobietami-liderkami największych partii: Prawa i Sprawiedliwości oraz Platformy Obywatelskiej na arenie ogólnopolskiej (rywalizacja Szydło-Kopacz) i regionalnej (rywalizacja Kruk-Mucha).
- ItemOblicza wyborów. Studia wyborcze i analizy kampanii parlamentarnej w 2015 roku na Lubelszczyźnie(Wydawnictwo KUL, 2016) Łukasik-Turecka, AgnieszkaParlamentarna kampania wyborcza 2015 roku była ostatnią z czterech elekcji, które polski kalendarz wyborczy przewidział na lata 2014-2015. Kampania wyjątkowa, będąca niejako kontynuacją kampanii prezydenckiej, przeplatana działaniami związanymi z wrześniową kampanią referendalną. To kampania, w wyniku której jedno ugrupowanie przejęło w praktyce pełnię władzy w Polsce; żadnej partii po 1989 roku nie udało się utworzyć rządu bez konieczności szukania koalicjanta – koalicjantów zwycięskie ugrupowanie znalazło na etapie tworzenia list wyborczych; to kampania, w której kandydaci po raz pierwszy na taką skalę korzystali z narzędzi komunikowania politycznego praktycznie do momentu rozpoczęcia ciszy wyborczej, wreszcie to kampania, w której w dużej mierze rywalizujące ze sobą ugrupowania postawiły na kobiety. Celem niniejszej publikacji jest próba przyjrzenia się parlamentarnej kampanii wyborczej głównie z perspektywy Lubelszczyzny, chociaż starano się uchwycić również i szerszy, ogólnopolski kontekst.