Materiały dydaktyczne (WNS)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Materiały dydaktyczne (WNS) by browse.metadata.rights "Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemEl programa de educación preescolar según la concepción pedagógica del beato Edmundo Bojanowski(Wydawnictwo Werset, 2021) Opiela, Maria Loyola; Kaput, Małgorzata; Piekarz, Edyta; Kornobis, Agnieszka; Zymróz, Zofia; Chudzik, StanisławaEl programa de educación preescolar según la concepción pedagógica del beato Edmundo Bojanowski tiene como objetivo la educación integral y el pleno desarrollo del niño a la luz de los valores cristianos para luego facilitarlo a los docentes que tienen sus objetivos educativos convergentes con el mismo. El programa de educación preescolar, como una descripción plena de las tareas educativas y didácticas, está orientado hacia la persona del niño, teniendo en cuenta su individualidad, la especificidad de su desarrollo, las necesidades de atención y toda la historia de sus experiencias socioculturales. Las tareas educativas y didácticas del docente constituyen una parte integral del programa. Los contenidos educativos y didácticos, así como los contenidos asistenciales para determinadas áreas del desarrollo infantil, se han desarrollado sobre la base de objetivos detallados. El programa puede aplicarse como un programa principal o de apoyo en diversos tipos de escuelas infantiles y en la educación en el hogar, teniendo en cuenta las necesidades y las capacidades de desarrollo del niño.
- ItemOd dzieci trzeba zacząć. Programy integralnego wychowania według koncepcji pedagogicznej bł. Edmunda Bojanowskiego(Zgromadzenie Sióstr Służebniczek BDNP, 2012) Opiela, Maria LoyolaEdmund Bojanowski stworzył dynamiczny, spójny system pomocy dziecku i rodzinie o szerokim i zintegrowanym zakresie działania, w którym wychowanie jest elementem zasadniczym. Ten system wsparcia, oparty na modelu rodzinnym, sprawdził się i ewaluował w zmieniających się warunkach, zachowując swą tożsamość w celach i istocie prowadzonych działań. Ciągłe odkrywanie aktualności myśli pedagogicznej E. Bojanowskiego pozwala na stworzenie programów wychowania, formacji, profilaktyki, współpracy z rodzinami dzieci i młodzieży wspieranych w ich integralnym rozwoju i formacji religijnej. Podstawowym dla innych jest program wychowania przedszkolnego, ze względu na specyfikę wczesnego wychowania jako procesu budowania fundamentu dla całego życia osoby. Ideą przewodnią i celem wszystkich programów jest integralne wychowanie dzieci i młodzieży we współpracy z rodziną, budowanie wspólnoty osób. Zebranie ich w jednej publikacji ma również wymiar integralny.
- ItemPreschool education programme based on the pedagogical conception by Bl. Edmund Bojanowski(Wydawnictwo Werset, 2021) Opiela, Maria Loyola; Kaput, Małgorzata; Piekarz, Edyta; Kornobis, Agnieszka; Zymróz, Zofia; Chudzik, StanisławaThe objective of the Preschool education programme based on the pedagogical conception of Bl. Edmund Bojanowski is the integral upbringing, education and comprehensive development of the child, anchored in the Christian system of values. A corollary objective is to make the Programme available to teachers who subscribe to its underlying assumptions and objectives. As a complete description of the educational and didactic tasks the Programme is oriented on a child as a person, taking into account his/her individuality, specificity of development, care needs and the whole social and cultural background. The Programme integrates the educational, caring and didactic efforts of the teacher. The educational, upbringing and care-related content for each area of child development was developed based on specific pedagogical objectives. The Programme is complemented with an essential component – the procedures of its evaluation. The Programme also covers a section devoted to work with the family. It constitutes a proposal of permanent cooperation and mutual exchange of values and experiences, supporting the process of integral development, education and care for the child.
- ItemProgram wychowania przedszkolnego według koncepcji pedagogicznej bł. Edmunda Bojanowskiego(Wydawnictwo Werset, 2021) Opiela, Maria Loyola; Kaput, Małgorzata; Piekarz, Edyta; Kornobis, Agnieszka; Zymróz, Zofia; Chudzik, StanisławaCelem Programu wychowania przedszkolnego według koncepcji pedagogicznej bł. Edmunda Bojanowskiego jest integralne wychowanie i pełny rozwój dziecka, w odniesieniu do chrześcijańskiego systemu wartości oraz jego udostępnienie dla nauczycieli, dla których cele wychowania są zbieżne z niniejszym programem. Jako pełny opis zadań wychowawczych i dydaktycznych program ten jest zorientowany na osobę dziecka z uwzględnieniem jego indywidualności, specyfiki rozwoju, potrzeb opiekuńczych i całej dotychczasowej historii jego doświadczeń społeczno-kulturowych. Integralną częścią programu jest praca wychowawcza, opiekuńcza i dydaktyczna nauczyciela. Treści wychowawczo-dydaktyczne i opiekuńcze do poszczególnych obszarów rozwoju dziecka zostały opracowane na podstawie szczegółowych celów. Program można realizować jako wiodący lub wspomagający w różnego typu przedszkolach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz w edukacji domowej, uwzględniając potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka.
- ItemProgramme éducatif préscolaire selon la conception pédagogique du bx Edmond Bojanowski(Wydawnictwo Werset, 2021) Opiela, Maria Loyola; Kaput, Małgorzata; Piekarz, Edyta; Kornobis, Agnieszka; Zymróz, Zofia; Chudzik, StanisławaLe but du programme éducatif préscolaire selon la conception pédagogique du bienheureux E. Bojanowski est l’éducation intégrale et le plein développement de l’enfant, en référence au système de valeur chrétien ainsi que sa mise à disposition pour les enseignants dont les buts éducatifs sont convergents avec le programme ci-après. Le programme qui contient la description détaillée des missions éducatives et didactiques, est orienté vers la personne de l’enfant en tenant compte de son individualité, de sa spécificité de son développement, de ses besoins et de toute l’histoire de ses expériences socioculturelles. Il intègre le travail éducatif et didactique de chaque enseignant, ainsi que le soin apporté aux enfants. Les contenus éducatifs, didactiques et de soins pour des domaines particuliers du développement de l'enfant ont été élaborés sur la base des objectifs spécifiques. Le programme peut être mis en œuvre en tant que programme principal ou secondaire dans différents types de maternelles, de garderies et d'instruction à domicile, en tenant compte des besoins et des capacités du développement de l'enfant.
- ItemПрограмма дошкольного образования согласно педагогической концепции блж. Эдмунда Бояновского(Wydawnictwo Werset, 2021) Opiela, Maria Loyola; Kaput, Małgorzata; Piekarz, Edyta; Kornobis, Agnieszka; Zymróz, Zofia; Chudzik, StanisławaЦель программы дошкольного образования по педагогической концепции блж. Э. Бояновского – это целостное воспитание и всестороннее развитие ребенка в соответствии с христианской системой ценностей и предоставление руководства учителям, которым близки цели образования данной программы. Программа, как полное описание воспитательных и образовательных задач, ориентирована на личность ребенка с учетом его индивидуальности, особенностей развития, потребностей в уходе и всей истории его социально-культурных взаимодействий. Неотъемлемой частью программы является воспитательная, развивающая и образовательная работа учителя. На основе детальных задач были разработаны образовательные и дидактические, а также воспитательные материалы для конкретных областей развития ребенка. Программа может быть реализована в качестве ведущей или вспомогательной программы в различных типах детских садов, центров по уходу за детьми и в воспитании детей на дому с учетом потребностей и возможностей развития ребенка.