Roczniki Nauk Społecznych, 2021, T. 49, nr 1: Numer dedykowany śp. O. Prof. dr. hab. Leonowi Dyczewskiemu OFMConv
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Roczniki Nauk Społecznych, 2021, T. 49, nr 1: Numer dedykowany śp. O. Prof. dr. hab. Leonowi Dyczewskiemu OFMConv by Author "Duda, Aneta"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemPrzykazania właściwego stosunku do mediów ojca profesora Leona Dyczewskiego a komunikacja marketingowa(Towarzystwo Naukowe KUL, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2021) Duda, AnetaW artykule odniesiono zasady „właściwego stosunku do mediów” sformułowane przez Ojca Profesora Leona Dyczewskiego do współczesnej komunikacji marketingowej: reklamy i public relations. Zgodnie z Jego zaleceniami podjęto zagadnienie edukacji medialnej w odniesieniu do wiedzy i kompetencji odbioru reklamy. Opierając się na badaniach Setha Ashleya i współpracowników, opracowano skalę do pomiaru kompetencji obioru treści reklamy zawierającą elementy pomiaru wiedzy na temat 1) sposobów, w jakie twórcy reklamy efektywnie docierają do odbiorców, 2) znaczeń przekazu reklamy oraz 3) reklamowych reprezentacji rzeczywistości. Skalę Ashleya i współpracowników rozszerzono o dodatkowe miary kompetencji. Dodano do modelu dwa nowe składniki: miary dla samooceny umiejętności korzystania z mediów (subiektywnej oceny wiedzy o mediach) i znaczenia, jakie odbiorcy przypisują edukacji medialnej.