Książki/rozdziały (WNS)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Książki/rozdziały (WNS) by Author "Buk-Cegiełka, Marta"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemNauczanie Jana Pawła II w procesie wychowawczo-dydaktycznym szkoły. Tom II. Nauczanie Jana Pawła II w procesie lekcyjnym(Scriptum, 2020) Badora, Anna; Buk-Cegiełka, MartaGłównym celem II tomu Nauczanie Jana Pawła II w procesie lekcyjnym jest próba odpowiedzi na pytanie: Jakie są sposoby zastosowania nauczania Jana Pawła II w procesie lekcyjnym na różnych etapach edukacyjnych? Poszukując odpowiedzi na pytanie zastosowano metodę analizy literatury oraz projektowania dydaktycznego. Analizie poddano literaturę z zakresu dydaktyki szkolnej ze szczególnym uwzględnieniem poszczególnych elementów procesu lekcyjnego. Podjęto także próbę ukazania możliwości ubogacenia procesu lekcyjnego nauczaniem Jana Pawła II. Wskazano na wybrane elementy strukturalne strategii dydaktycznej Jana Pawła II oraz podkreślono znaczenie strukturalno-metodycznych elementów procesu integralnego wychowania osoby, do których zalicza się aktywność podmiotowo-osobową, autorytet, spotkanie, dialog oraz cierpienie. Dzięki przeprowadzonym analizom możliwe było wskazanie sposobów zastosowania oraz ukazanie szczegółowej egzemplifikacji nauczania Papieża w tym procesie.
- ItemPedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie. Teoria i badania(Wydawnictwo KUL, 2019) Borowska, Barbara; Buk-Cegiełka, MartaPrezentowana monografia pt.: Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie. Teoria i badania zawiera wielowątkowe analizy opracowań różnych Autorów, które zostały podzielone na dwie części. W pierwszej przedstawiono dydaktyczno-wychowawcze konteksty edukacji wczesnoszkolnej w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej, a w części drugiej scharakteryzowano teoretyczno-empiryczne aspekty ucznia i nauczyciela w przestrzeni doświadczeń edukacji wczesnoszkolnej. Każda z tych części zawiera po kilka rozdziałów. Redaktorki monografii, świadome nowych wyzwań i zmian dokonujących się w szkolnictwie wyższym oraz w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, zebrały i przygotowały do druku teksty badaczy i praktyków z licznych środowisk akademickich w Polsce i w innych krajach takich jak: Izrael, Francja i Serbia. Autorzy prezentowanych artykułów podjęli niezmiernie ważne, nowe, bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów dydaktyki i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Poczynili bardzo ciekawe, rzetelne i przydatne analizy w kontekście podstaw teoretycznych, przyjętych założeń metodologicznych i przeprowadzonych badań zarówno w kraju, jak i za granicą. Poszczególne rozdziały publikacji mają charakter teoretyczno-empiryczny, co jest szczególnie cenne w związku z rozwojem intelektualnym i wychowaniem małych dzieci.
- ItemPedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie. Teoria i implikacje praktyczne(Wydawnictwo KUL, 2019) Borowska, Barbara; Buk-Cegiełka, MartaPrezentowana monografia pt.: "Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie. Teoria i implikacje" praktyczne zawiera wielowątkowe analizy opracowań różnych Autorów, które zostały podzielone na dwie części. W pierwszej zaprezentowano wybrane problemy praktyki szkolnej dotyczące inspiracji dydaktycznych w edukacji elementarnej, a w części drugiej ukazano nauczyciela jako kreatora procesu wychowawczo-dydaktycznego dzieci. Każda z tych części zawiera po kilka rozdziałów. Redaktorki monografii, świadome nowych wyzwań i zmian dokonujących się w szkolnictwie wyższym oraz w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, zebrały i przygotowały do druku teksty badaczy i praktyków z licznych środowisk akademickich w Polsce i w innych krajach takich jak: Izrael, Francja, Liban, Włochy, Słowacja i Ukraina. Autorzy prezentowanych artykułów podjęli niezmiernie ważne, nowe, bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów dydaktyki i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Poczynili bardzo ciekawe, rzetelne i przydatne analizy w kontekście podstaw teoretycznych, przyjętych założeń metodologicznych i przeprowadzonych badań zarówno w kraju, jak i za granicą. Poszczególne rozdziały publikacji mają charakter teoretyczno-empiryczny i teoretyczno-praktyczny, co jest szczególnie cenne w związku z rozwojem intelektualnym i wychowaniem małych dzieci.