Repository logo
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of ReKUL
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Peciakowski, Tomasz"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • Item
    Interaktywna ekspozycja wartości: światopoglądowe manifestacje polskich intelektualistów w dobie wirtualizacji komunikacji
    (Wydawnictwo KUL, 2020) Peciakowski, Tomasz
    W artykule podjęto próbę ustalenia tego, w jaki sposób wartości obecne są w komunikacji wirtualnej polskich intelektualistów zaangażowanych w życie publiczne twórców kultury. W publikacji zastosowano jakościową analizę treści, skupiając się – po pierwsze – na wskazaniu wątków tematycznych obecnych w postach publikowanych przez twórców, po drugie, na wyodrębnieniu tych, które nawiązują do sfery aksjologii, i po trzecie, na analizie dyskursywnej wyodrębnionych materiałów, pozwalającej zgłębić ich treść w kontekście przekazu aksjologicznego. Intelektualiści w mediach społecznościowych sięgają po narzędzia komunikacji zaangażowanej, a także angażującej – emocjonalnej, nacechowanej aksjologicznie, nie rzadko budzącej kontrowersje. W artykule omówiono cztery formy budowanej w ten sposób komunikacji: rekomendację, lokowanie idei, eksternalizację oraz protest. The article attempts to establish in what way values manifest themselves in the virtual communication undertaken by Polish intellectuals – creators of culture involved in public life. The article uses qualitative content analysis as its research method. The analysis focuses, firstly, on identifying thematic threads present in posts published by the researched authors; secondly, on distinguishing those threads that relate to axiology; and thirdly, on the discursive analysis of the selected material, in order to explore deeply their content for its axiological message.When on social media, intellectuals use tools of engaged and engaging communication – emotional, axiologically marked, often controversial. The article discusses four forms of communication built this way: recommendation, idea placement, externalization and protest.
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
    Dział Repozytorium i Pozycjonowania Wydawnictw
  • Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin

  • Telefon: (81) 454 53 36

  • E-mail: repozytorium@kul.pl

  • About ReKUL
  • Terms and conditions
  • About DSpace
  • Accessibility Statement
  • Help
  • Cookie settings
  • Repozytorium Instytucjonalne KUL
Logo Repozytorium Insytucjonalne KUL
Logo Repozytorium i Pozycjonowanie Wydawnictw KUL
http://kul.pl
Logo Wydawnictwo KUL
Czas KUL
Logo Biblioteka Uniwersytecka KUL