Browsing by Author "Gładysz, Andrzej"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemDialogues De Passione Christi Domini ex F(Wydawnictwo KUL, 2021) Gładysz, AndrzejSimon Ferdinand Lechleitner z perspektywy czasu jawi się jako czołowy kompozytor późnego baroku, którego dzieła znane były w wielu ośrodkach kultury muzycznej Rzeczypospolitej Obojga Narodów w drugim ćwierćwieczu XVIII wieku. Mimo to współcześnie wciąż pozostaje niedoceniony. Spośród zidentyfikowanych ok. 70 kompozycji, z których 39 zachowało się w całości lub we fragmentach, tylko nieliczne zostały poddane analizie czy wydane drukiem. Niniejsza publikacja zawiera opracowanie dialogu pasyjnego zgodnego z tekstem literackim tzw. summa pssionis, znanym już w XVI wieku w Europie, potwierdzając jego popularność w Rzeczypospolitej Obojga Narodów. „Dialogus de passione Christi Domini ex F” datowany na 2. Ćwierć XVIII wieku, zachowany w zbiorach Opactwa Sióstr Benedyktynek w Staniątkach, stanowi unikatowy przykład polskiej, późnobarokowej pasyjnej muzyki wokalno-instrumentalnej. Na edycję składają się wstęp, analiza stanu badań i zarys biografii kompozytora oraz komentarz rewizyjny. Głównym elementem jest edycja utworu, wraz z partiami głosów dołączonymi do publikacji.
- ItemTutoring dla początkujących(Wydawnictwo KUL, 2023) Krauze-Kołodziej, Aleksandra; Paprocka-Piotrowska, Urszula; Gładysz, Andrzej; Domagała-Zyśk, Ewa; Martynowska, Klaudia; Bartnik, ArturPodręcznik Tutoring dla początkujących składa się z trzech rozdziałów. Rozdział 1 skupia się na teoretycznych aspektach tutoringu. Prezentuje on różnorodność definicji pojęcia tutoring, podkreślając jego ewolucję i niuanse znaczeniowe w różnych kontekstach akademickich. Ponadto analizowane są tu modele tutoringu, które stały się fundamentem dla wielu praktyk edukacyjnych stosowanych w uczelniach wyższych na całym świecie. Kolejne części opracowania (rozdziały 2 i 3) skierowane są ku praktycznym aspektom zastosowania metod tutoringowych. W rozdziale 2 omawiane są tematy i możliwe formy pracy ze studentem w ujęciu indywidualnym (1:1), w małych grupach, jak również w kontekście bardziej licznych (tzw. większych) grup studenckich. W rozdziale tym zwrócono też uwagę na wyzwania, możliwości i strategie skutecznego stosowania metod tutoringowych w różnych kontekstach dydaktycznych (między innymi poziomy nauczania, profile studentów, potrzeby tutorantów ). Rozdział 3 ukazuje progresywną ścieżkę rozwoju tutora opartą na najlepszych praktykach w tej dziedzinie. Krok po kroku prowadzi on czytelnika przez etapy kształcenia i doskonalenia się w roli tutora, oferując konkretne narzędzia, metody i zasoby