Repository logo
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of ReKUL
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Braun, Katarzyna"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Item
    W kręgu integralnego wychowania. Refleksja teologiczno-pedagogiczna
    (Werset, 2017) Opiela, Maria Loyola; Braun, Katarzyna
    Integralna wizja człowieka, jako osoby i społeczeństwa, jako wspólnoty oraz stałość zasad to najbardziej charakterystyczne cechy pedagogiki katolickiej. Dlatego potrzeba interdyscyplinarnych refleksji teologicznej i pedagogicznej wychodzących z podstaw filozoficznych pozwalających przyjąć adekwatną antropologię oraz psychologicznych, by właściwie wspomagać integralny rozwój i wychowania osoby. Celem publikacji jest zatem ukazanie tej szerokiej perspektywy integralnego wychowania w różnych środowiskach funkcjonowania człowieka ze wskazaniem najpierw ogólnych jego podstaw i celu, jakim jest integralny rozwój osoby, by podkreślić konieczność i wartość harmonijnego ujęcia wymiaru teologicznego i pedagogicznego. Wskazując na bogactwo wartości, treści oraz konkretnych działań wspierających integralny rozwój osoby w wychowaniu, nie pominięto także zagrożeń i uwarunkowań niesprzyjających realizacji jego celów. W kontekście istotnych elementów procesu wychowania i jego wielorakich uwarunkowań przedstawiono przykłady realizacji działań edukacyjnych, duszpasterskich uwzględniając aspekt historyczny, badawczy, formacyjny, praktyczny.
  • Item
    Wychowawcze znaczenie wolontariatu w perspektywie teorii i praktyki pedagogicznej
    (2013) Jeziorański, Marek; Braun, Katarzyna
    Wolontariat jest zjawiskiem społecznym, które w ostatnich latach bardzo szybko się rozwija. Szczególnie ważną grupą wiekową są tu ludzie młodzi. To właśnie wśród nich ruch ten znajduje najwięcej zwolenników. Ten etap w rozwoju człowieka jest szczególnie interesujący dla pedagogów, zwłaszcza ze względu na stale rosnące znaczenie grup społecznych (rówieśniczych) dla młodego człowieka. Artykuł poszukuje punktów zbieżnych w mniej lub bardziej zorganizowanym i ustrukturalizowanym ruchu społecznym z jednej strony, a badaniami pedagogicznymi z drugiej. Studia wychodzą od dwóch źródeł - analizy wybranych teorii pedagogicznych, ukazujących rozwój osobowy człowieka w kontekście społecznym, oraz analizy praktyki pedagogicznej i pedagogicznych badań empirycznych nad wolontariatem. Oznacza to, że są to dwie, w pewnym sensie niezależne, drogi, z których pierwszą można określić jako dedukcyjną, a drugą - jako indukcyjną.
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
    Dział Repozytorium i Pozycjonowania Wydawnictw
  • Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin

  • Telefon: (81) 454 53 36

  • E-mail: repozytorium@kul.pl

  • About ReKUL
  • Terms and conditions
  • About DSpace
  • Accessibility Statement
  • Help
  • Cookie settings
  • Repozytorium Instytucjonalne KUL
Logo Repozytorium Insytucjonalne KUL
Logo Repozytorium i Pozycjonowanie Wydawnictw KUL
http://kul.pl
Logo Wydawnictwo KUL
Czas KUL
Logo Biblioteka Uniwersytecka KUL