Borowska, Barbara2025-04-072025-04-072021Borowska B., Kształtowanie umiejętności czytania w edukacji przedszkolnej. Studium porównawcze metod analityczno-syntetycznej i glottodydaktyki, Wydawnictwo KUL, Lublin 2021.978-83-8061-916-6https://hdl.handle.net/20.500.12153/8595Eksponowana w tytule recenzowanej publikacji problematyka badawcza, dookreślona wybraną i zaakcentowaną przez Autorkę formą studium porównawczego, wnosi wartościowe konstatacje do podjętych problemów praktyki edukacyjnej, w jej wczesnych etapach. Podjęcie przez Autorkę niechętnie eksponowanych tematów różnicy między założeniem teoretyczno-metodycznym i deklarowanymi działaniami a rzeczywistym rezultatem, w układzie porównawczym, zastosowanych metod, wpisuje się dobrze w dyskusje o roli edukacji przedszkolnej, jej zadaniach dydaktycznych i zmianach, które współczesność w niej implikuje. Z recenzji naukowej dr hab. Eugenii Rostańskiej, prof. AWSBplAttribution 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Edukacja językowametodyka nauki czytania w przedszkoluprzygotowanie do czytaniaefektywność czytania w przedszkolumetoda analityczno-syntetycznametoda glottodydaktycznapamięć fonetyczna u dziecisynteza sylabowa u sześciolatkówznajomość liter polskiego alfabetutempo czytania i czytanie ze zrozumieniem wśród sześciolatkówlanguage educationmethodology of teaching reading in kindergartenpreparation for readingreading efficiency in kindergartenanalytical-synthetic methodglottodidactic methodphonetic memory in childrensyllable synthesis in six-year-oldsknowledge of the letters of the Polish alphabetreading pace and reading with comprehension among six-year-oldsKształtowanie umiejętności czytania w edukacji przedszkolnej. Studium porównawcze metod analityczno-syntetycznej i glottodydaktykiDeveloping reading skills in preschool education. Comparative study of analytical-synthetic methods and glottodidacticsinfo:eu-repo/semantics/book