Rydz, ElżbietaWróblewski, ZbigniewGut, ArkadiuszPietryga, Anna2022-01-252022-01-252022http://hdl.handle.net/20.500.12153/2036The study ivolved 117 children from Poland in the age range frm 3 to 7 year old (56% girls; 44 boys). This study examined when a significant distinction appears, the conceptual differentiation of the ordinary mind from the extraordinary mind. Additionally, it was examined whether this distance is related to a certain type of conceptual knowledge and understanding of religious concepts.W badaniu wzięło udział 117 dzieci z Polski w wieku od 3 do 7 lat (56% dziewcząt; 44 chłopców). Celem bdania było sprawdzenie, kiedy pojawia się istotne rozróżnienie, pojęciowe odróżnienie umysłu naturalnego od umysłu nadnaturalnego. Dodatkowo badano, czy dystans ten jest związany z określonym typem wiedzy pojęciowej i rozumieniem pojęć religijnych.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/theory of mindconceptual reasoningextraordinary mindmiddle childhoodteoria umysłurozumowanie pojęcioweumysły nadzwyczajneśrednie dzieciństwotest fałszywych przekonańDevelopment of conceptual reasoning versus understanding of children's theory of mind and extraordinary (supernatural) minds middle childhoodRozwój rozumowania pojęciowego a rozumieniue dziecięcych teorii umysłu człowieka i umysłów nadzwyczajnych (nadprzyrodzonych) u dzieci w okresie średniego dzieciństwaZbiór surowych danych