Łukasik-Turecka, Agnieszka2023-03-142023-03-142016Oblicza wyborów. Studia wyborcze i analizy kampanii parlamentarnej w 2015 roku na Lubelszczyźnie, red. A. Łukasik-Turecka, Lublin 2016, s. 43-59978-83-8061-354-6http://hdl.handle.net/20.500.12153/4764Kampanię parlamentarną w Polsce w 2015 roku nazwano kampanią kobiet. Największe partie postawiły kobiety na pierwszym planie. Celem artykułu jest ukazanie specyfiki parlamentarnej kampanii wyborczej z 2015 roku z punktu widzenia walki między kobietami-liderkami największych partii: Prawa i Sprawiedliwości oraz Platformy Obywatelskiej na arenie ogólnopolskiej (rywalizacja Szydło-Kopacz) i regionalnej (rywalizacja Kruk-Mucha).The parliamentary campaign in Poland, 2015 has been termed a campaign of women. The largest parties put women on the forefront. The goal of the article is to show the specificity of the 2015 parliamentary election campaign from the standpoint of the struggle between women leaders of the largest parties: Law and Justice, and Civic Platform, both on the national (the Szydło-Kopacz rivalry) and regional scene (the Kruk-Mucha rivalry).plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/kampania kobietparlamentarna kampania wyborczawybory 2015women’s campaignparliamentary election campaign2015 electionsBeata Szydło vs Ewa Kopacz, Elżbieta Kruk vs Joanna Mucha – kampania kobietBeata Szydło vs. Ewa Kopacz, Elżbieta Kruk vs. Joanna Mucha – Women’s Campaigninfo:eu-repo/semantics/article