Magier, Piotr2021-05-112021-05-112020-06-01https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/article/view/6486/6057http://hdl.handle.net/20.500.12153/1686Artykuł ma charakter wprowadzający, elementarny. Jego celem jest problemowa analiza wybranych aspektów dorobku pedagogiki w zakresie badań metaprzedmiotowych. Poruszone w nim zostały zagadnienia dotyczące genezy badań metaprzedmiotowych, ich definiowania, typologizacji, funkcji oraz krytyki.The article is introductory, elementary. Its purpose is problem analysis of selected aspects of the achievements of pedagogy in the field of meta-subject research. It addresses issues related to the genesis of meta-subject research, its definition, typologization, function and criticism.enUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/badania metaprzedmiotowe, pedagogika, geneza badań metaprzedmiotowych, typy badań metaprzedmiotowych, funkcje badań metaprzedmiotowychmeta-subject research, pedagogy, genesis of meta-subject research, types of meta-subject research, functions of meta-subject researchMeta-subject research in Polish pedagogy. Introduction to the subject matterinfo:eu-repo/semantics/article10.216997/fp.2020.1.17