Przygoda, Wiesław2021-04-212021-04-212015Peryferie wiary wyzwaniem dla Kościoła, red. W. Przygoda, M. Fiałkowski OFMConv, Lublin: Wydawnictwo KUL 2015, s. 17-40978-83-8061-009-5http://hdl.handle.net/20.500.12153/1635Ponieważ Chrystus umarł za wszystkich ludzi, a Bóg „pragnie by wszyscy ludzie zostali zbawieni i doszli do poznania prawdy” (1 Tm 2, 4), nikt nie może być w sposób aprioryczny wykluczony z ewangelizacyjnej misji Kościoła. Jeżeli zbawienie dokonane przez Chrystusa, całe Jego dzieło i On sam są ostatecznym dobrem wszystkich ludzi, to wszyscy i każdy z osobna mają prawo o Nim słyszeć od tych, którzy już uwierzyli (ES 64). W tym kontekście preewangelizację należy postrzegać nie jako ekstrawagancję ale jako konieczną działalność Kościoła mającą na celu przygotowanie w świadomości ludzi niewierzących w Boga fundamentu pod przyjęcie Radosnej Nowiny o zbawieniu, które jest w Chrystusie Jezusie. Autor artykułu przedstawia podstawy teologiczne preewangelizacji, następnie charakteryzuje jej potencjalnych adresatów w Polsce, by w ostatniej części zarysować główne formy dialogu z niewierzącymi.Author of this article presents a theological basis of pre-evangelization, then it characterizes its potential recipients in Poland, to scratch in the last part the main forms of dialogue with non-believers.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/preewangelizacjaewangelizacjasekularyzacjadialog z niewierzącymiPreewangelizacja - ekstrawagancja czy pastoralna konieczność?Pre-evangelization - Extravagance or Pastoral Necessity?info:eu-repo/semantics/bookPart