Krasnodębska, AnnaŁukasiuk, Magdalena2023-03-022023-03-022022"Roczniki Nauk Społecznych", 2022, Vol. 50, nr 3, s. 43-61http://hdl.handle.net/20.500.12153/4448Artykuł podejmuje temat interferencji studiów zdalnych i życia domowego w pandemii COVID-19. Rozważania bazują na ankiecie przeprowadzonej wśród studentów Uniwersytetu Opolskiego na przełomie 2020 i 2021 roku. Autorki analizują praktyki i taktyki stosowane przez studentów w celu zarządzania nowymi, czasem konfliktowymi obowiązkami i aktywnościami. W szerszym planie podjęta zostaje refleksja nad zmianami w istocie domowości, jakie wprowadziła nauka zdalna.The article concerns on the interference of remote study and home life in the COVID-19 pandemic. The considerations are based on a survey conducted among students of the University of Opole at the turn of 2020 and 2021. The authors analyze the practices and tactics used by students to manage new, sometimes conflicting duties and activities. In a broader context, reflection is taken on the changes in the essence of domesticity introduced by remote learning.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/domdomowośćstudia zdalnepraktykitaktykipandemia COVID-19homehome settingremote studiespracticestacticsCOVID-19 pandemicNauka zdalna a życie domowe. Analiza praktyk, taktyk i wartościowań na przykładzie studentów z OpolaRemote Study Versus Home Life: Analysis of Practices, Tactics and Valuations on the Example of Students From Opoleinfo:eu-repo/semantics/article0137-417610.18290/rns22503.10