Buk-Cegiełka, MartaMaj, AdamBadora, Anna2025-10-022025-10-022024Buk-Cegiełka M., Maj A., Badora A., Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji matematycznej i przyrodniczej uczniów klas I-III w świetle teorii integralnego rozwoju człowieka, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2024.978-83-7847-962-8https://repozytorium.kul.pl/handle/20.500.12153/8936Przedmiotem opracowania jest kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów na wczesnoszkolnym etapie, w perspektywie ich integralnego rozwoju oraz egzemplifikacja tego procesu w edukacji matematycznej i przyrodniczej. Natomiast celem opracowania jest ukazanie podstaw teoretycznych specyfiki kształtowania kompetencji kluczowych uczniów wczesnoszkolnej edukacji, w aspekcie ich rozwoju integralnego, zwłaszcza w dziedzinie matematyczno- przyrodniczej oraz wskazanie rekomendacji praktycznych w tym zakresie. Publikacja składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest teorii integralnego rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym w ujęciu warstwicowej koncepcji S. Kunowskiego, drugi istocie kompetencji kluczowych i charakterystyce ich dziewięciu kategorii, trzeci analizie kluczowych kompetencji ucznia w świetle wczesnoszkolnej podstawy programowej z uwzględnieniem ich szans rozwojowych w edukacji matematycznej i przyrodniczej, natomiast czwarty dotyczy praktycznych propozycji rozwijania kompetencji kluczowych w edukacji matematycznej i przyrodniczej.plAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/kompetencje kluczowewczesnoszkolna edukacja matematyczna i przyrodniczateoria integralnego rozwoju człowiekaKształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji matematycznej i przyrodniczej uczniów klas I-III w świetle teorii integralnego rozwoju człowiekaFormation of key competencies in mathematics and science education of students in grades I-III In the light of the theory of integral human developmentinfo:eu-repo/semantics/book