"Roczniki Pedagogiczne", 2022, Vol. 14(50), nr 1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing "Roczniki Pedagogiczne", 2022, Vol. 14(50), nr 1 by Subject "Anglia"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemPolityka wielokulturowości a edukacja obywatelska w Anglii – wybrane aspekty socjopedagogiczne(Towarzystwo Naukowe KUL, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2022) Hejwosz-Gromkowska, DariaW angielskim dyskursie politycznym wielokrotnie ogłaszano już koniec wielokulturowości jako idei łączącej więzy społeczne. W niniejszym artykule podjęto próbę analizy dyskursu debaty publicznej wokół problematyki wielokulturowości w Anglii oraz implikacji dla edukacji obywatelskiej. W artykule zostały przedstawione – po pierwsze – założenia edukacji obywatelskiej w kontekście budowania spójnego społeczeństwa w ramach kategorii Britishness, co było fundamentem działań laburzystów po 1997 roku. Po drugie ukazana została koncepcja idei Big Society w kontekście wielokulturowości, zaproponowanej przez Torysów po przejęciu władzy w 2010 roku. Ponadto podjęto próbę znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy istotnie nastąpił koniec polityki wielokulturowości, czy też przybrała ona inną formę i jakie znaczenie ma ona dla przyszłości edukacji obywatelskiej.